Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Friday 17 May 2013

| Demi DIA. Lakukanlah ! |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 21:08 Comments : 0 Labels :



pa khabar wahai hati? Apa khabar wahai khabar wahai jiwa? Apa khabar wahai iman?
Kecewa? Kecewa kenapa?
Ujian hati?
Allah:')
Sudahlah:')
Jangan menangis lagi. Jangan sedih lagi.
Tersenyumlah wahai hati dan jiwa hamba Ilahi.
Bahagiamu sedang menanti:')
Aku tahu itu fitrah. Aku tahu. Aku tahu. Aku tahu dan aku tahu:')
Benar kata ibuku. Manusia, jika ia melibatkan soal hati, perkara lain turut terkena tempiasnya.
Benar kata ayahku. Hati, kalau sekali ia disakiti, susah untuk merawatnya kembali.
Maka dengan itu aku mengambil langkah untuk terus MENJAGA:')
Sudah terlanjur mengasihi? Tidak mengapa. Ia bukan satu dosa. Itu anugerah. Cuma, bagaimana kita mengawal rasa fitrah itu supaya tidak menjadi fitnah. Bagaimana kita mengawal rasa fitrah itu supaya tidak melebihi cinta kita pada-NYA.
Untuk kamu.
Ya, kamu:')
Maafkanlah diri ini. Bukan aku tak sudi. Apa lagi menolak fitrah yang ada dalam hati.
Cuma aku memilih untuk sendiri. Cintaku pada Ilahi masih belum dipenuhi. Masih terumbang-ambing.
Maafkan diriku sekali lagi. Kerana aku memilih untuk mengabaikan rasa itu. Bukan kerana dirimu tidak baik, tapi kerana kamu terlalu baik. Maka atas asbab itu, aku memilih untuk membiarkan. Serahkan saja pada Tuhan. Kamu punya potensi untuk menjadi syabab agama, pejuang agama. Atas sebab itu juga aku memilih untuk diam. Tidak berniat untuk mengusik hati dengan perkara yang masih belum pasti. Aku juga punya cita-cita yang tinggi. Aku juga ingin menjadi pejuang agama Ilahi. Maka dengan itu, aku perlu persiapkan diriku dengan ilmu-NYA. Aku bercita-cita menjadi serikandi. Aku bukan tidak ambil kisah soal hati. Tapi, aku lagi kisah soal saudaraku yang sedang berjuang, berjihad mati-matian di Gaza, Syria dan lain-lain. Aku juga ingin membahagiakan orang tuaku. Daripada terus-terusan memelihara perasaan, lebih baik KITA persiapkan diri dengan perkara yang akan membawa kita kepada-NYA. MATI ITU PASTI:')
Aku bahkan kamu juga tidak tahu BILA AJAL menjemput. Jadi, simpan dulu rasa itu.
Tidak perlu berhubung. Cukuplah berbalas doa.
KITA punya AMANAH.
Impianku tinggi dan besar. Kalau kamu benar kasih, simpan fitrahmu itu. Doakan aku.
Kadang-kadang kita perlu PENTINGKAN PERKARA YANG LEBIH PENTING DARIPADA PERKARA PENTING SEBAB KADANGKALA PERKARA YANG LEBIH PENTING ITU LEBIH PENTING DARIPADA PERKARA YANG PENTING.
Perjalanan hidup masih panjang. Masih banyak yang perlu kita tempuhi. Langkah tetap perlu diatur demi DIA, Sang Ilahi. Semoga sahaja kamu mengerti. Semoga sahaja kamu sudi maafkan diri ini.
Aku tahu kamu kuat. Pergilah:')
Jadi kuat. Jadi soleh! Jadi pejuang agama-NYA.
Aku yakin dan aku pasti.
Ibu ayah pasti berbangga denganmu.
Bawa mereka ke syurga-NYA.
Andai berjodoh, pasti akan bersatu demi-NYA juga.
Cukup berbalas doa. Cintai DIA dan Rasul-NYA:')
Semoga sahaja DIA terus memeluk hatimu, hatiku dan hati mereka untuk mencintai-NYA.

Kalau tidak di dunia, mungkin di syurga:')

Ya Rabb. Aku bahagia dengan cinta-Mu.
Terus peluk hatiku dengan cinta-Mu dan Rasul-Mu.
Cukuplah cinta-Mu, cinta Rasul-Mu dan cinta ibu ayahku buat diriku.
Aku sudah lebih daripada bahagia:')
Alhamdulillah. Alhamdulillah:')



YA RABB.
CUKUPLAH ENGKAU BAGIKU.

Semoga sentiasa dalam rahmat Allah:)
..Sekian...Syukran Jazilan for reading..

No comments: