Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Sunday 3 February 2013

| Indah Kenangan Ada Pahitnya |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 20:11 Comments : 0 Labels :



"What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget FOREVER... "
Mengapa cipta kenangan jika suatu hari nanti kamu pasti pergi.. Mengapa kenangan indah itu akhirnya bertukar kenangan yang patut saya sematkan dalam hati selamanya. Atau mungkin biar ia pupus selamanya. seindah-indah kenangan itu, akhirnya pasti pahit jua. kerna ianya menjadi bayangan.. Bayangan rindu mungkin?

"Times Will Never Change The Things U Told Me"
Benar.. Biar masa berganti masa. Kata-kata itu tidak akan berubah. Tapi manusia berubah. hati jua berubah. dan aku perlu tetapkan semula hati ini. Agar ianya menjadi kosong. Dan saya juga merubah hati saya. lihat? mudahkan kata-kata untuk merubah.. mampukah? *itu soalnya*

Saya insan yang gemar tersenyum.. kata orang, senyum itu memberi seribu makna. jangan kerna lihat saya tersenyum bermaksud saya bahagia. Hatiku berbunga-bunga. hati yang gundah tak siapa yang mengetahuinya. lihat ke mata.. dan kamu akan mengertinya.



Mudahkan kita menipu hati sendiri.. Mencarik dan lukakan hati sendiri. sekadar untuk tampil lebih tabah dimata mereka. Kerna hidup ini umpama gelanggang pengadilan. Itu ini hendak diadili. Soal hati kita siapa yang tahu?

*Terlalu banyak bermadah. ini diri aku.. Madah diungkap sekadar melegakan hati. kerna tiada siapa yang mampu menjaga hati. malah aku sendiri mengambil risiko untuk menyakiti hati. kasihan kau hati. :)

..Sekian...Syukran Jazilan for reading.

No comments: