Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Monday 1 April 2013

| Nota hati ku |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 08:50 Comments : 0 Labels :


Bila terjatuh, baru teringat mengadu pada tuhan..
bila tersungkur, mula rebah hilang pedoman..
maafkan aku ya Allah..

ujian itu tanda Dia sayangkan hambaNya..
meningkatkan iman membina jiwa..
membawa hambaNya kembali ke jalan redha..

terima kasih ya Allah..
Kau mengisi kekosongan hati ini..
tiada lagi resah dihati..
kekuatan itu terasa melindungi..
pada redhaMu segalanya berpaksi..

tapi ya Allah ikhlaskan hati ini..
beramal beribadah cuma untukMu ya Rabbi..
jangan ada rasa riak dan ujub dihati..
salah niat, amal tiada berguna lagi..

Pstt :
Aku tidak sehebat Khadijah yang amat Rasulullah sayangi,aku tidak setabah Rabiatul Adawiyah yang begitu setia dalam sengsara demi meraih cintaMu, aku juga tidak sesolehah Fatimah, penghulu bidadari syurga..
juga aku tidak sekuat Sumaiyyah dan Asiah, jauh sekali seperti Hajar dan Sarah..
lalu bantulah aku Ya Allah.. teguhkan imanku.. sentiasalah bersamaku dalam mengharungi kehidupan ini.. :’(

..Sekian...Syukran Jazilan for reading..

No comments: