Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Wednesday 12 June 2013

| First-Second-Third-Fourth Reminder |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 19:03 Comments : 0 Labels :



Assalammualaikum wahai kesayangan, moga dalam rahmat Tuhan.
Moga masih rasa nikmat Islam dan Iman :')


#FirstReminder

For every single problem , they have a solution. Find it and work it.

Even the world never give a chance to make yourself better, even people keep give bad opinions to you, remember in Allah 's hand, everything in this world you're deserve to get . BUT, you have to get up and keep trying even the hukum dunia told that YOU CAN'T! This trial, have the way. You have to find it.


#SecondReminder.

Pada Allah itu ada harapan yang Maha Luas, meski realiti sukar nak digapai.

Human gives hope then leave it. Allah's hope, stay with us and you have to hike the impossibility with the great faith in Him. Keep trying hard --> pray hard --> Tawakal. Don't loses of this trial. You should give your mine a try. This time, change you're mainstream #Inikalilah. #eh! FIGHT FOR WHAT YOU WANT.
Look at the bright side. Allah will give the best , even that is not what we're really want. The key, REDHA.

#ThirdReminder

Cinta akan Allah, redha dan percaya apa yang Allah tulis di lahulmahfuz sana

Jangan merajuk dengan caturan Allah. Kita mudah merajuk dengan ketetapan Allah kerana kita masih belum lihat disebaliknya, Allah hamparkan keindahan. Bukan harta, bukan permata, tetapi syurga. Ketetapan Allah ini sudah lama Allah karang di 'sana' sebelum wujudnya sebaik-baik makhluk, yakni kita. Jodoh, maut, pertemuan,perpisahan dan rezeki ada tertulis di lauhul mahfuz sana. Redha dan percaya lah, ini semua kerana cinta Allah pada hamba. Meski kita manusia hamba yang dinoda dosa T.T


#FourthReminder

Rasa rindu itu fitrah, jangan diracunkannya dengan fitnah.

 Pada masa-masa yang akan berlalu, perasaan yang kosong akan dihinggap rindu. Ini satu anugerah. Saat rindu bertamu, tapiskannya dengan tapisan bersama iman, agar tidak lalai akan anugerahnya yang satu ini. Moga rindu yang bertamu dalam hati kalian tidak melalaikan rindu pada Tuhan dan kepada Rasul junjungan jiwa. Pada jiwa yang dibasahi rindu, basahkan lidah dengan memuja dan menganggungkan kalimah Tuhan yang Esa agar jiwa tertanam juga rindu mendalam pada Dia.
senyum.

Semoga sentiasa dalam rahmat Allah:)
..Sekian...Syukran Jazilan for reading..

No comments: