Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Tuesday 25 June 2013

| Tabahnya Dirimu |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 00:12 Comments : 0 Labels :



Saya duduk diam merenung.
Dia senyum.
Dia ketawa.
Dia diam.

Di hati.
Dia menangis sendirian.

Dia cuba menceriakan keadaan. Dia cuba menyuntik semangatnya dengan senyuman. Dia cuba untuk bertahan dengan dugaan. Dia cuba menjernihkan wajah dari kesuraman. Kerana dia begitu gigih mencuba - air mata ana jadi bergenang, dada ana berasa sebak, lidah ana kelu untuk berbicara.

Betapa dia cuba untuk menjadi kuat, melonjakkan nilai ketabahan.

Persis melihat diri Saya.
Saya sebak, sungguh.

Walau diri hanya mampu terduduk diam di sisi,
Diri ini merasai sendu mu di hati,
moga kekuatan dari Ilahi,
akan mencukupi.

Iya, makin lama saya merenung wajah-wajah tabah ini,
makin sebak tak terkata,
lalu saya diam saja.

Doa mengiringi sentiasa,
moga Allah pelihara,
semuanya.

Saya mengasihimu, saudara seagamaku.
Teguhkan hati dan imanmu :')

Selagi mana Saya mampu, tangan ini akan sentiasa ada untuk memegang erat tanganmu di saat dirimu hampir tersadung, mengusap lembut deraian air mata yang gugur, mendakap erat jiwa yang memerlukan sisa kekuatan, menepuk bahumu di kala terluka... Bahu ini masih sedia untuk dipinjamkan... Telinga ini masih setia mendengar setiap keluh kesah.. Bibir ini sedayanya cuba menenangkan resah dengan bicara nasihat yang selayaknya... Hati ini masih luas terbuka untuk mengisi ruang bagi insan tersayang berkongsi rasa hiba mahupun bahagia.. InsyaAllah, selagi mana Allah mengizinkan :')



Semoga sentiasa dalam rahmat Allah:)
..Sekian...Syukran Jazilan for reading..

No comments: