Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Saturday 23 March 2013

| Kini |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 06:11 Comments : 0 Labels :



Saya belajar sesuatu dari setiap perkara yang berlaku pada aku setiap hari…
Terima kasih kepadaNYA kerana tidak jemu utk terus mengajar saya…
Walaupun ada kala saya suka mengikut kata hati…
Tapi bila dilihat dari sudut yang lain…
Ya.. aku sedang di ajar bukan di uji…
Syukur Alhamdulillah… ^_^

Saya harus terus belajar untuk terus fokus setiap hari dalam semua hal…
Dan saya tidak perlu risau akan ketentuan masa akan datang..
Hanya laluinya sahaja…
Kerana hanya hari ini menjadi hak saya.. bukan esok hari yang menjadi hakNYA..
Kerana apa pun yang akan terjadi pada masa depan,
Satu minit dari saat ini, satu jam dan satu hari berikutnya,
Dan satu tahun kedepan adalah semua efek dari apa yang saya lakukan dan tidak saya lakukan saat ini….

Hidup ini adalah satu pilihan..
Terlalu banyak jalan yang terhampar di depan kita…
Terlalu banyak kesempatan untuk kita melakukan atau tidak melakukan..
Terpulanglah kepada kita bagaimana kita ingin jalaninya..
Sama ada kita hendak meneruskan atau mengabaikan..
Sama ada kita mahu terus menunggu atau membiarkan dan mundur…
Dan segala sesuatunya akan berakhir walau pada awalnya berbeza…
Bahkan akhirnya mungkin juga berbeza walau ada yang telah menjadi ketetapan di langit..

Orang yang paling bahagia adalah orang yang sentiasa mensyukuri apa yang dimiliki..
Bukan yang dimiliki oleh orang lain..
Dan bukan yang kita ciptakan dalam mimpi-mimpi dan angan-angan yang bisa buat kita kalut dan risau…
Sehingga mengganggu diri sendiri dan kehidupan orang lain…
Bahagia untuk memilih bukan hanya menunggu dan mengharapkan bulan jatuh ke riba…
Bahagia untuk menerima bukan hanya mengeluh dan menangisi keadaan…
Hiduplah bersederhana…
Tetapkan hati..

*Moga pengajaran yang saya perolehi setiap saat dan waktu saya simpan sebagai pengajaran utk saat-saat yang mendatang...

..Sekian...Syukran Jazilan for reading.

No comments: