Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Monday 25 June 2012

| Aku Ingin Setia |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 20:42 Comments : 0 Labels :


Allah....
satu perkataan yang penuh dengan sejuta keindahan...
satu nur yang penuh dengan kehebatan...
kerna Dia lah adanya aku
karna Dia lah adanya dunia

Allah.....
sungguh Maha Penyayang tuhanku itu...
sungguh Maha pengasih Rabbku itu..
setiap nafasku sentiasa ada udara dianugerahkanNya..
setiap dinginku pasti ada hangat diberikanNya..
setiap lelahku pasti ada penawar dikirimNya...
namun seringkali ku tak menyadarinya...

Allah...
karna cahaya Mu hati bisa bergetar
tatkala namamu disebut
aku mencari cari rasa itu ya Allah
tapi manakan untuk ku temui??

Allah....
ku tahu....
di setiap langkahku...
di setiap tingkahku...
Kau memerhati...
kau mendengar....
namun mengapa masih lagi aku sombong...
seolahh olah dunia aku yang punya.....
kemanakah sifat seorang hamba pada tuannya dalam diriku tuhan

ya Allah.....
aku tahu aku hamba yang derhaka ya Allah...
aku tahu aku hamba yang banyak khilafnya....
namun aku tahu Engkau mengerti...
aku takut sekali akan djulang marak nerakaMu
tak terbayang rasanya
andai diriku hangus dijilat api tuhan
kemudian Kau bentukku semula
lalu terbakar lagi
sungguh
luka sedikit di tangan sudah cukup untukku menjerit kesakitan
inikan pula api nerakaMu
yang setetes apinya mampu mencairkan gunung2 dunia..

SubhanaAllah..
ya Allah.....
pimpinkan lah aku selalu ya Allah...
dunia ini penuh dengan pancaroba...
imanku terkadang hebat
terkadang jatuh
tak mampu aku berseorangan tanpa rahmatMu
aku mendamba cintaMu tuhan
lembutkan hatiku
agar dapat ku menjadi hambaMu yang paling setia

ramai yang telah mungkar
ramai yang telah ingkar
ramai yang telah berpaling
kupinta
jangan aku tergolong dalam kalangan mereka
sayangi aku Ya Allah..
cintai aku...
seperti mana aku berusaha mencintaiMu...
kerna Engkau lah..
cinta yang paling kekal..
lagi abadi..
jadikanlah aku..
hamba yang paling setia....

IKHLAS-RINA

No comments: