Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Saturday 2 June 2012

Aku menangis kerna aku perlukan tangisan.

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 23:03 Comments : 0 Labels :


Bayu malam menyapa lembut wajahku.. terasa sungguh sejuk dan damai.. itulah nikmat yang allah berikan...

bohong kalau kita kata yang kita tidak pernah menangis
kita tidak pernah menitiskan air mata syahdu..
bohong kalau kita katakan kita tidak perlukan tangisan dalam kehidupan kita
lantaran hidup kita dipenuhi dengan kebahagian..

sedarlah disebalik kebahagian terselit tangisan
di sebalik titisan air mata sebenarnya
mengandungi mutiara kebahagian

aku menangis kerana aku perlukan tangisan dalam hidup aku
tangisan yang membuatkan aku kuat
untuk terus melalui kehidupan ini...

aku menangis kerana aku perlukan tangisan
untuk menguatkan hati yang lemah dan lumpuh
dengan musibah rahmat kasih sayang allah...

aku menangis bukan kerana aku lemah
tapi aku menangis untuk mendapatkan kekuatan
di sebalik sisa tangisan itu...

bila aku sedih, aku menangis untuk hilangkan kesedihan
bila aku kecewa, aku menangis untuk lebih tenang,
bila aku marah, aku menangis untuk redakan api kemarahanku
bila aku terasa hati aku menangis supaya aku tidak membuat dosa dengan
mengumpat
bila aku rasa benci, aku menangis supaya aku benci akan perbuatan aku 
sendiri
bila aku buat dosa aku menangis kerana takut murka allah...

bila diuji aku menangis, bukan beerti aku lemah
tapi cuba untuk membuang rasa kecewa yang
terkadang terbit tanpa di pinta..

aku ingin menjadi kuat dengan tangisan
sebab itu aku perlukan tangisan dalam kehidupan
untuk terus melalui kehidupan ini...
kerana aku tahu...:

hidup tanpa ujian .. kita tak akan kenal erti ketabahan
hidup tanpa dugaan.. kita tak akan kenal erti kesabaran
hidup tanpa allah.. kita memang tak layak digelar sebagai khalifah allah..

...kadang-kadang dalam perjalanan merentasi menujunya yang satu, berbagai dugaan yang 

menimpa....meratah keimanan kita satu persatu....kekadang rasanya tak mampu.... kadang-kadang mahu 

beralah.....tapi di sana ada kebahgiaan hakiki...

 biarlah tangisan menjadi kekuatan kita untuk melaluinya..

ya allah terima kasih kerana engkau berikan nimat tangisan

dalam menceriakan hari-hari aku.. alhamdulillah..:)

IKHLAS - RINA





No comments: