Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Sunday 24 June 2012

Buat Cintaku

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 21:35 Comments : 0 Labels :



Rabb..
setiakanlah aku dalam mengukir namaMu...
menjadi yang terindah dalam tiap bait puitis hatiku....
setiakanlah aku dalam memanggil mahabbahmu...
dalam tiap hela nafas yang sela stiap inci kehidupanku..

Rabb...
dunia ini pemisah antara kita..
tak bisa kita bersua lagi ya Allah..
sesungguhnya hati ini terlalu...
terlalu rindu ingin bertemu Mu tuhanku..
meski aku tahu aku mungkin tidak layak untuk itu...

Rabb...
setiakanlah aku...
menabur jalan jalan dakwah di atas muka bumi mu ini...
agar dapat aku besama saudara2ku..
melangkah laju menuju jannah mu satu hari 6t tuhan.....
meski itu bukan sebegitu mudah...
namun rahmatMu pemudah segalaNya..

Rabb..
aku tahu aku bukan yang paling setia..
namun bantulah aku agar bisa seperti itu..

hari ini dan esok...
aku bakal terus bernafas...
namun andai terhenti nafasku..
kasihanilah aku dan yang lain tuhan...
lindungi kami dari segala kesulitan di alam sana ya Allah.
hanya padaMu kami memohon...

IKHLAS-RINA

No comments: