Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Monday 2 July 2012

| Aku Memilih Kaca |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 08:29 Comments : 0 Labels :


Ya Allah
aku hilang dipersada ketaatan
aku mengayuh hanya penat dan lelah ku dapat
aku cemburu dengan kelebihan yang lain
mata ku terpejam hati ku buta
meluluh kan kehitaman yang mendidih



Ya Allah
kabus putih menghalangi jalan ku
walau disuluh lampu rembulan
jalan ku kabur tanpa belas kasihan
Pintu yang mana mahu ku jejaki
jaring-jaring kotor yang melukai hati

Ya Allah
aku sangat merinduiMu
jangan hilang kan aku dari permata kasihMU
aku terbuang tiada jalan arah tuju
huhu....
Jauh jauh lah aku dari ketagihan dunia
meracuni fikir dan zikir hari-hari ku

Ya Allah
kaca dan permata di tangan ku
kedua-duanya kilauan nya memukau
kalau ku genggam erat kaca pasti terluka
kalau ku genggam kuat permata pasti suka

Tetapi aku memilih kaca....
Ya Allah, Kau lebih Tahu mengapa ku memilih kaca...huhu
Tak terucap cinta ku pada sejadah dan sujud
cuma permintaan ku satu...
aku tak mahu jauh disisiMU Ya Allah..
kerana dekat diKau disisi hamba-hambaMu...

Firman Allah Taala maksudnya :

"Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, benar-benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik"

(Al Ankabut [29]:69)

IKHLAS-RINA

No comments: