Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Thursday 19 July 2012

| Tika Hujan Membawa Bayang |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 05:10 Comments : 0 Labels :


Sungai..
 Lengokmu penuh liku
 Itukah kehidupanku?

  Samudra..
 Saat kulemparkan jeritan batinku
 Kau hanyutkan dalam gelora taufan
 Berkecai ia dalam gemburan ombakmu
 Hilang lenyap dibanting
 Pada segala karang
(bikin nafasku jadi lelah-payah)

 Gunung...
 Kupancarkan sirna kata hatiku
 Ucapan cinta-rinduku pada dia di sana
 Namun kau hadang menembus lalu
 Kau simpan dalam diammu
(bikin aku menangis buta)

  Langit...
 Padamu ada mentari
 Padamu ada bintang
 Padamu ada rembulan
 Kuharap ada nur harapan
 Namun segalanya memancarkan
 Bukan sirna kelembutan
 Hanya kau terangi parah dukaku

 Jua...
 Ada awan melitupimu
 Padanya bukan ada dingin sahdu
 Menyamankan jalanan jauhku
 Namun halitar mengusarkan kau panjangkan
 Dan hujan yang menyimbah
 Tanpa sisa kasih

Ya Rabbi:
 Semoga tetap aku padaMu
 Selamatkan aku dari kaki kesalku
 Selamatkan aku dari tangan kecundangku
 Selamatkan aku dari hati putus asaku
 Selamatkan aku dari fikiran sesatku
 Selamatkan aku dari segala kekalahanku
 Selamatkan aku
 Selamatkan aku
 Selamat
 Kan
 Aku

 IKHLAS-RINA

No comments: