Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Sunday 29 July 2012

| Deraian Pasrahku |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 03:23 Comments : 0 Labels :


Aku pernah tertanya tanya sendiri
Mengapa begitu deras masa mengubah segalanya
Seakan baru semalam semua kenangan itu pernah tercoret
Namun pada hari ini
Semuanya sedang terukir pada diari insan yang lain pula
Dan aku melihat dan menonton segalanya
Aku bertanya lagi pada diri sendiri
Apa aku sedang bermimpi lagi?
Namun segala kesedihan di hati
Kembali terpanggil oleh akal fikiran waras
Kesedihan hanya mampu mengundang tangis
Takkan mampu membawa sinar
Itu lah lumrah manusia..
Manusia bukan ciptaan yang sempurna
Manusia bukan seteguh malaikat
Manusia punya keinginan dan kemahuan masing masing
Aku tak mampu mnyekat,membataskan semuanya
Aku punya cukup anggota tubuh
Namun semuanya kaku,tak mampu berbuat apa
Di kala takdir Allah telah menerpa...
Sungguh..
Takdir Allah itu adalah terlalu hebat..
Dan sungguh..
Aku hambaNya...
Terlalu lemah...

IKHLAS-RINA

No comments: