Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Friday 27 July 2012

| Permata Ibarat Cintamu |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 21:13 Comments : 0 Labels :

CintaMu...
Ibarat sebutir permata yang sukar ku cari...
Di balik timbunan pasir yang membukit di pantaian...
Sekali aku terjumpa...
Terasa begiutu bahagia sekali hati ini...
Terasa begitu riang ku meniti gigian pantai...
Menyaksikan aturan terbit dan terbenamya mentari..
Yang menyuluh setiap tatihku...
Namun..
Di kala bulan mehirup segala cahaya...
Aku kegelapan..
Aku hilang punca....
Aku tersadung di situ Allah...
Ku kehilangan lagi permata itu...
Ia kembali tertimbus dalam timbunan pasir nan palsu..
Terkadang aku putus dalam asa...
Ingin ku tinggalkan sahaja permata tu..
Namun hatiku meronta utk memiliknya lagi...
Aku kehausan rsa gembira di hati ini...
Ku cuba mencari mencari...
Dan terus mencari...
Aku terjumpa..
Lalu aku tersadung lagi tatkala gelap menjelma..
Ya ALLAH...
Ombak kian ganas memukul pntai..
sSdangkan aku masih di sini..
Masih terumbang ambing dalam kesabaran...
Andai tertakdir pencarianku ini terhenti...
Hentikanlah aku dalam pencarian yang lumayan tuhan....
Kurniakanlah aku kemanisan..
Di balik suka duka ku rasakan...

IKHLAS-RINA

No comments: