Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Tuesday 24 July 2012

| Luka |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 05:56 Comments : 0 Labels :




Aku masih di sini
Kembali berdiri setelah dihempap timbunan batu dan gunung sebelum ini..
Yang ternyata begitu banyak mencoret kenangan duka dalam hati..
Pada saat itu..
Aku fikirkan..
Bahwa aku pasti.
Takkan punya esok lagi...
Aku fikirkan ..
Yang aku pasti aku tak mampu menghdapai masa hadapan lagi..
Kerna telalu sakit ditoreh dengan hakikat sebuah kehilangan..
Namun hidup ternyata bukan pentas untuk pemain pemain nya mudah menyerah kalah...
Aku harus tetap bangkit..
Meski sesakit mana pun..
Meski seperih mana pun jua..
Sungguh..aku tak pandai dalam membohongi diri..
Aku tak pandai dalam memendam rasa sakit..
Aku lebih suka untuk membiar orang tahu..
Kerna memendam itu terkdang racun berbisa bagiku..
Namun...
Itu yang harus aku telan tika dan saat ini.
:').
Aku pasrah ya Allah.
Aku tak mampu melawan takdirMu.
Meski ia meranapkan hati.
Namun ini takdirMu...
Tabahkanlah hati ini.
Menghadapi segalanya..
Dan ikhlaskanlah aku untuk menghargai..
Segala yang telah engkau beri padaku..
Sekarang dan yang akan datang..
Ikhlaskanlah hati ini tuhan...
:")..
Ku mengharap ihsanMu..

IKHLAS-RINA

No comments: