Status
Setiap yg berlaku,tak kira baik atau buruk,pasti ada hikmah yg tersembunyi yg kita tak tahu.

Thursday 26 July 2012

| Tuhan Dengarkanku |

Penulis : Cahaya Kesabaran Masa : 08:05 Comments : 0 Labels :

Alhamdulillah ya Rabb
Kau beri lagi aku nafas pada hari ini
hari ini ku lalui dengan penuh semangat
yang cuba ku isi dalam segenap inci hati ini
agar hidup aku tidak menjadi sia sisa begitu sahja
agar ceritera nywaku pd hari ini tidak hanya berlalu bagai angin lalu disenja hari..
meski masih terasa lesu lemah,sedaya upaya kuukirkan lagi senyuman di bibir..
keriangan dan bunga bunga tawa bersama teman teman lain..
agar aku jua dapat melihat mereka tertawa riang..
sungguh..
melihat insan lain gembira itu jauh lebih indah berbanding melihat diri sendiri..
tersenyum namun orang lain menangis..
itu menyakitkan....
hari ini..
sekali lagi ..
Allah yang Maha Agung..
memberi aku nafas yang panjang lagi.
aku selamat dari satu peristiwa yang pastinya dapat merenggut nywa ini andai tidak terhalang sebntar td..
namun..
apapun yang terjadi pada makhlukNya takkan pernah dpaat mencabut nyawa insan..
melainkan dengan setelah tiba izin dariNya.
dan mungkin..
izin untuk aku bukan pada hri ini..
:')
mati itu pasti..
hidup InsyaAllah...
namun aku seolah sering sahaja berhadapan dngan di ambang maut..
namun sekerap kali iTu jualah aku terselamat dengan penuh keajaiban..<3
syukran Allah...alhamdulillah..
namun,aku tak pasti..
sampai kapan Dia akan terus menyelamatkan aku lagi..:')
andai mungkin tidak lama lagi aku harus pergi..
moga Allah sudi bertemu dengan hambaNya yang hina ini..:')
hidup bagaimanapun jua harus diteruskan..
Allah masih memberi aku peluang..
kita semua peluang...
untuk kembali bersujud padaNya andai terasa diri sedang tersasar..
kasih Allah sesungguhnya tiada tndingan..
putaran waktu semakin melangkah laju...
hari demi hari...
minggu demi minggu...
duhai tuhan..
dengarkan aku...
bawalah aku ke jalanMu andai aku sedang tergelincir
bawalah aku kejalanMu andai aku buta tak mampu melihat
bawalah aku kejalanMu andai aku lumpuh tak mampu lagi melangkah
dan..
bawalah aku kejalanMu..
andai aku kaku..tak mampu lagi bersuara....:')



IKHLAS-RINA

No comments: